«Når Normisjon sender en Instagram-profil til Bangladesh, ofrer de budskapet på oppmerksomhetens alter»

Influenseren Jennie Sofie er ny ambassadør for Normisjons kampanje Like mye verdt.

Når Normisjon deler et bilde fra Instagram-profil Jennie Sofie sitt besøk på en barneskole i Bangladesh, er det bare den norske jenta som blir nevnt ved navn. Selv om kampanjen heter Like mye verdt.
Publisert Sist oppdatert

Jennie Sofie har 258.000 følgere på Instagram. Den norske influenseren legger ut bilder av antrekk, sminke og mat, og naturligvis masse selfier.

Under bildene legger følgerne inn kommentarer: «Fine deg», «du er nydelig», «beautiful» og en hel drøss med røde hjerter.

For et par uker siden sendte Normisjon henne til Bangladesh. Jennie Sofie skal være ambassadør for kampanjen Like mye verdt, som skal styrke jenters stilling i samfunnet, slik at de ikke blir offer for barneekteskap, vold og fattigdom.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP