Ta anmeldelser 
med en klype salt

Beyonce hadde knapt sluppet sitt nye og uannonserte 
album, før anmelderne var på pletten med sterke 
meninger. Hvor mye er disse meningene verdt?

RASKT PÅ: Mange lurte på når Beyoncés nye album, Lemonade, kom. Så dukket det plutselig opp på strømmetjenesten Tidal. Musikkanmeldere verden rundt hev seg rundt.
Publisert Sist oppdatert

Det skjer stadig oftere. Nye album­ med kjente og mindre kjente ­artister dukker opp som lyn fra klar himmel, uten at plate­selskapene har røpet et pip. Kulturmedarbeidere hiver seg derfor rundt for å være tidligst mulig, aller helst først ute, med en mening om hvor bra eller dårlig platen er. I strømmingens tidsalder er nyhetens interesse for et nytt produkt omlag ti minutter.Slippes nyheten to timer senere, er løpet kjørt, virker det som.

Da Beyoncés album Lemonade plutselig lå rykende ferskt på strømmetjenesten Tidal, skapte­ det om mulig enda mer kaos og kamp mot klokka enn da U2s Songs Of Innocence like overraskende slo ned i datamaskinene til 500 millioner iTunes-kunder 9. september 2014.

LES MER: Kjartan Fløgstad slaktes: – Skriver som et nett-troll

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS