Telenor, verdens verste?

Publisert Sist oppdatert

Jeg kan ikke si at Telenor er verdens verste leverandør av tele/nett-tjenester; vi har vært kunder hos selskapet i førti år og kjenner ikke andre. Det gikk forholdsvis greit de første tiårene; ikke andre problemer enn hva som kan forekomme, og vi kom raskt i forbindelse med Kundeservice når vi ringte. Men - med våre erfaringer de siste årene, oppfatter vi nå Telenor som et useriøst selskap med et utall ansatte med dårlig eller ingen opplæring.

Primo juni 2019 fikk vi et ikke avtalt besøk av en representant fra Telenor. Denne ga oss informasjon om at kobbernettet her vi bor snart skulle skiftes ut med fibernett. Vi fikk også oppgitt pris om hva dette ville koste: Kr. 639,- per måned, fordi vi måtte ha en tv-avtale med binding i ett år i tillegg, som kostet kr. 250.- per måned. Dette var obligatorisk, men vi kunne si opp tv-avtalen etter ett år, og da kom vi ned på kr. 439.- i pris. Om vi ventet til "siste frist" med omleggingen, måtte vi betale denne selv.

Vi sa ja, fordi vi fikk inntrykk av et omleggingen var "like rundt hjørnet", og at vi ikke kunne få rettet mulige feil om vi ikke gikk over til fibernett. Representanten sa vi gjerne måtte ringe om vi ønsket mer informasjon. Greit, men da jeg ringte for mer informasjon, havnet jeg ikke hos NN som hadde notert telefonnummeret sitt på avtalepapirene, men hos en mann på Sørlandet som ikke hadde noe med Telenor å gjøre - .

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS