Vil utfordre storforlagenes kjedemakt

Verbum forlags nye sjef vil ikke innta offerrollen. – Vi må overbevise bokhandlere om at de vil tjene penger på våre bøker, sier Arne Christian Konradsen.

Publisert Sist oppdatert

Jobben i Verbum slapp han å søke på. Hans forgjenger Hans Johan Sagrusten gikk over til annet arbeid i Bibelselskapet for et halvt år siden. Generalsekretær Paul Erik Wirgenes tok kontakt med Konradsen, og samtalene vekket en lyst på utfordringen.

– Wirgenes virket mer offensiv enn jeg forventet. Skal et nisjeforlag overleve, må man ha en offensiv strategi. For å klare noe mer enn bare å overleve, må man se etter muligheter til å vokse, sier Konradsen.

Digitale satsinger mot unge har vært en målsetting i Verbum, men den nye sjefen tror man kan være vel så ambisiøs på papirsatsing.
– Hovedinntektene vil klart være på papir, sier han.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP