Nyheter

– PR-byrå burde ikke ta betaling fra kirken

Informasjonsrådgiver mener den ironiske julekampanjen som Burston-Marsteller lager for Kirkerådet ikke er verdt 300.000 kroner.

– Er usikker på om jeg hadde sendt regningen på 300.000 til Kirkerådet, hvis jeg hadde vært i skoene til PR-byrået. Et byrå som ifølge NRK Kulturnytt heter Burson-Marsteller, skriver Jarle Aabø på sin Facebook-side.

Aabø har kraftig kritisert Den norske kirkes jule-kampanje som er lansert gjennom nettsiden perfektjul.no. Informasjonsrådgiveren uttalte tidligere i uken at nettsiden er «avstøtende, ubehagelig, unødvendig og dum» og at «ironien kommer så dårlig frem at altfor mange ikke vil oppdage den».

– Ironisk. Nå hevder PR-mannen at han selv bruker ironi.

– Kommentaren om Burson-Marsteller er ironisk ment og skrevet med glimt i øyet, noe som er vanlig på Facebook, sier Aabø til Vårt Land.

LES OGSÅ : Biskop rister på hodet over protestflom mot advents-kampanje.

– Har ikke problemer. Administrerende direktør i Burson-Marsteller, Morten Pettersen, sier de ikke har noen problemer med å ta betalt.

– Aabø må få mene det han vil om dette. Vi har ikke noen tillitsproblem med vår kunde, verken til den jobben vi har gjort eller budsjettet vi har fått.

– Hva synes du om at Aabø kritiserer en annen aktør i PR-bransjen?

– Det får stå for hans regning, sier Pettersen.

Det var onsdag 1.600 personer som liker Facebook-siden for den ironiske kampanjen, mot Den norske kirkes Facebook-side som bare har 955. Samtidig var det i går ettermiddag 149 underskrifter på opprop.net for at kirken skal avslutte kampanjen.

Les mer om mer disse temaene:

Vårt Land anbefaler

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Nyheter