Sjømannskirken har Norges beste nettside, ifølge juryen i Farmandprisen. Farmandprisen er delt ut siden 1955 for beste årsrapport. I 2006 ble det også opprettet en pris for beste nettsted.
Trygg havn. Ifølge juryen oppleves sjomannskirken.no som en «trygg havn» for både sjøfolk, studenter og turister. Sidene lykkes også med å skape nærhet og varme gjennom å ønske besøkende «velkommen hjemom» til samvær, kaffe og nystekte vafler.
- Mange tenker for mye på det tekniske og lager kompliserte nettsider, men glemmer budskapet. Sjømannskirken har utmerket seg som en organisasjon med lavt budsjett, som likevel får til å kommunisere sin egenart ved bruk av bilder, video og grafikk. Det er beundringsverdig, sier Morten Golimo i Farmandjuryen.
Bevisstløshet. Nettsiden danket ut Trygg Trafikk og NHO Reiseliv i kategorien «åpen klasse». Statoil vant klassen for børsnoterte selskaper, energiselskapet BKK vant klassen for ikke-børsnoterte selskaper og Tromsø kommune fikk prisen i klassen for offentlige virksomheter.
Farmandprisen for beste nettsted vurderer nettstedene ut fra innhold, brukervennlighet, om nettstedet er tilpasset målgruppen, hvor synlig siden er på internett og brukerens opplevelser.
- Vi prøver å friste folk til å være bevisst på å skape god kommunikasjon ut mot sitt publikum. Det er en del bevisstløshet ute og går. Mange lager en nettside bare for å ha en, sier Golimo.