LIVEODDSEN - den nye bjellesauen til Norsk Tipping
Med Liveoddsen er mobiltelefonen i ferd med å bli en enarmed banditt i stadig flere husholdninger.
Fotballfesten fra Brasil ruller videre, og på Hamar står jubelen i taket for Norsk tipping knuser den forhåndsantatte omsetningen på rundt 100 millioner kroner, og det dobbelte er sannsynligvis innen rekkevidde.
"Alt blir morsommere når noe står på spill", runger tippeselskapets reklamekampanje for Oddsen. Men i samme øyeblikk som omsetningspilene peker mot nye høyder i Norsk Tippings lokaler på Hamar, og bedriften opplever innbringende "julekvelder" under verdensmesterskapet i fotball, vil flere familier og enkeltskjebner kastes ut i kriser med behov for profesjonell hjelp fordi spillaktiviteten brøt den snikende overgangen til avhengighet.
Sportsspillsjef i Norsk Tipping, Per Emil Granmorken, sier blant annet til E24 at Liveoddsen er; "en tjeneste som tilbyr spill under selve fotballkampen og som har blitt en svært viktig kanal for selskapet."