Nykommer med hit-potensial

Musikkprogrammet The Hit konsentrerer seg om fengende pop-låter, ikke tullete underholdning vi ikke trenger å se.

Bakerste rad fra venstre: Alexander Rybak, Trine Rein, Maria Haukaas Mittet, D'sound (her ved Simone Larsen og Kim Ofstad), Jørn Hoel, Helene Bøksle, Åge Sten Nilsens Ammunition. Fremste rad fra venstre: Atle Pettersen, Aleksander With, Vidar Busk, Venke Knutson, A1 (her ved Christian Ingebrigtsen) og Maria Arredondo. D.D.E. var ikke tilstede.
Publisert Sist oppdatert

Konseptet i serien som i kveld har premiere på NRK1, tar musikktrenden på pulsen: Pop-hits lastes ned som aldri før fra Wimp og Spotify. Artister får platekontrakter gjennom en enkelt potensiell hit-låt. Det minner om første halvdel av 1960-tallet, da singelplatene og hitlistene dominerte popmarkedet. Alle gikk og nynnet på hit-låter.

Rammen rundt ideen The Hit virker også riktig: Det er direktesendt. De medvirkende artistene opptrer ikke som mektige dommere bak et bord, de beveger seg mellom seks rom hvor de ukjente låtskriverne befinner seg. Når to nye artister i hvert program skal prøve å finne sin neste singel-hit, aner de ikke hva slags låter de ukjente låtskriverne vil presentere for dem. Låtskriverne vet heller ikke hvilken artist som vil dukke opp i deres rom. Artistene Atle Pedersen og D'Sound er først ut. De tolv artistene som står for tur, er heller ikke dårlige. Skulle ikke forundre oss om de snart får en ny hit. Flere av låtene i kveldens program har så absolutt hit-potensial. At programleder Marte Stokstad får noe annet enn Idol og Melodi Grand Prix å bryne seg på, er fortjent og på tide. Blir gjennomføringen bra, kan programmet bli en fredags-hit framover.

LES OGSÅ: Idoliserende gapestokk-TV

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS