Laila Goody befester sin posisjon som Norges fremste karakterskuespiller
Tsjekhovs Måken er gripende, men fjærlett fortalt på Torshovteatret.
I et sterkt ensemble er det likevel én som skiller seg ut: Laila Goody som dalende diva, mangelfull mor og sjalu kjæreste.
OyvindEide
Hvem kan vel på like vart vis beskrive mennesker som lengter etter noe? På Torshovteatret føles det som å få servert essensen av Tsjekhov: Hans unike evne til å vise hindringene vi skaper for oss selv i jakten på lykke. Hvordan vi griper tak i hverandre, uten kanskje å se noen andre enn oss selv. Og om sårene vi skaper, mer eller mindre uforskyldt.
Selv beskrev Anton Tsjekhov stykket som «En masse snakk om litteratur, lite handling og hundre kilo kjærlighet». Skuespillerne hans er krevende nettopp fordi de nærmest er blottet for ytre handling. Tanker og følelser står mer sentralt enn hva karakterene faktisk gjør.
Ikke teksttung