Full gass i kulturnæringen
Det anerkjente bandet Highasakite har lansert sin seneste musikkvideo i samarbeid med Citroën. Kritikere mener forestillingen om musikk som motkultur er på vikende front.
Popbandet Highasakite har nylig lansert musikkvideo i samarbeid med bilprodusenten Citroën. Her fra Nobelkonserten i 2016.
I slutten av mai lanserte Highasakite musikkvideoen til sine nye singel, «5 million miles». Hele videoen er filmet med en Citroën C3, og slått stort opp på bilprodusentens nettsider. Her finnes det også en «behind the scenes»-video som viser bilens kamerateknologi under innspillingen. Samme band lanserte hymnen til Eliteserien tidligere i år, på oppdrag for Norsk Toppfotball.
Næringsvett
– Når det gjelder kommersiell nytenkning er Highasakite det mest aktive og vellykkede bandet i Norge, sier Audun Vinger, musikkanmelder og kommentator i Dagens Næringsliv.
Bestill abonnement her
KJØP