Full gass i kulturnæringen

Det anerkjente bandet Highasakite har lansert sin seneste musikkvideo i samarbeid med Citroën. Kritikere mener forestillingen om musikk som motkultur er på vikende front.

Popbandet Highasakite har nylig lansert musikkvideo i samarbeid med bilprodusenten Citroën. Her fra Nobelkonserten i 2016.
Publisert Sist oppdatert

I slutten av mai lanserte Highasakite musikkvideoen til sine nye singel, «5 million miles». Hele videoen er filmet med en Citroën C3, og slått stort opp på bilprodusentens nett­sider. Her finnes det også en «behind the scenes»-video som viser ­bilens kamerateknologi under innspillingen. Samme band lanserte hymnen til Eliteserien tidligere i år, på oppdrag for Norsk Toppfotball.

Næringsvett

– Når det gjelder kommersiell nytenkning er Highasakite det mest aktive og vellykkede bandet i Norge, sier Audun Vinger, musikkanmelder og kommentator i Dagens Næringsliv.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP