Stakkars, stakkars lærere
Jeg kjente en nummen følelse avmakt, og en god dæsj sympati for lærerne våre, som daglig står til ørene i floskler og abstraksjoner.
Nรฅr det i utgangspunktet er dรธnn umulig รฅ begripe lรฆrings-planene for skolen, og kommunikasjonen fra Utdannings-direktoratet er utformet som en labyrint av svada, er det stadig stรธrre grunn til รฅ la seg imponere av lรฆrerne, som faktisk makter รฅ navigere i dette tรฅkelandskapet.
Det begynte bare med at jeg ville vite pรฅ hvilket klassetrinn elevene lรฆrer om Olav Haraldsson, eller Hellig Olav, som noen av oss kaller ham. Sรฅ jeg googlet meg frem til Utdanningsdirektoratets hjemmesider hvor jeg fant et sรธkefelt med overskriften ยซFinn lรฆreplanยป. Lovende, tenkte jeg, helt til jeg ble bedt om รฅ fylle ut ยซlรฆreplan ยญeller lรฆringskodeยป i sรธkefeltet.
LES OGSร: En helgen for vรฅr tid
Bestill abonnement her
KJØP