Når den offentlige skole råtner på rot
Kritikken mot skolen er sterk, ikke minst i Oslo. Retoriske grep fra myndighetene i media kan ikke dekke over at intet av betydning skjer. Må foreldre og lærere bryte ut, lage nye friskoler og gi hjemmeundervisning, for å fornye den offentlig skole?
Fra bloggen: KORREKTIVET alternativpedagogik com:http://alternativpedagogikk.com/2015/02/25/nar-den-offentlige-skole-ratner-pa-rot/
22/2 står innlegget: ”Vi treng eit nytt foreldreopprør” i Bergens Tidende. Er den offentlige skole i ferd med og råtne på rot, utpint av tester, byråkrati og akademisme? Hvordan kan en offentlige utdanning gjenreises som folkelig og for alle?
De politiske partier er i dag i hovedtrekkene enige om utdanningspolitikken. Vi kan nærmest snakke om den gjeldende utdanningspolitiske pedagogikk. Vi skal satse på mer skole, mer ressurser, bedre utdannete lærere, mer utdanningsforskning, bedre metoder osv. Fellesnevneren er en industriell utdanningspolitikk. Kjennetegn ved denne er:
Bestill abonnement her
KJØP