Slutter med regnbuelogo: ‘Tenker butikk’

PRIDE: Mange norske selskaper velger i år å markere Pride på annet vis enn ved bruk av regnbuelogoer. Ekspert tror regnbuemarkedsføring er mindre lønnsomt enn før. 

LOGO: Flere norske selskaper har kuttet ut regnbuelogoer i forbindelse med Pride. Avbildet er logoene til Avinor, Clas Ohlson og Vipps.
Publisert Sist oppdatert

En ny undersøkelse viser at flere internasjonale selskaper vil tone ned markedsføringen av Pride i år. Over halvparten av dem peker på Trump-administrasjonens negative press mot LHBT-miljøet. 

Gigaselskaper som Apple og IBM har latt være å bruke regnbuen i logoene sine i anledning Pride i år. Dette er også tilfellet hos norske selskaper. 

Flere norske bedrifter som tidligere har valgt å markere Pride ved å bytte til en regnbuelogo i sosiale medier, har i år latt være. 

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP