Slutter med regnbuelogo: ‘Tenker butikk’
PRIDE: Mange norske selskaper velger i år å markere Pride på annet vis enn ved bruk av regnbuelogoer. Ekspert tror regnbuemarkedsføring er mindre lønnsomt enn før.
LOGO: Flere norske selskaper har kuttet ut regnbuelogoer i forbindelse med Pride. Avbildet er logoene til Avinor, Clas Ohlson og Vipps.
Avinor / Clas Ohlson / Vipps
En ny undersøkelse viser at flere internasjonale selskaper vil tone ned markedsføringen av Pride i år. Over halvparten av dem peker på Trump-administrasjonens negative press mot LHBT-miljøet.
Gigaselskaper som Apple og IBM har latt være å bruke regnbuen i logoene sine i anledning Pride i år. Dette er også tilfellet hos norske selskaper.
Flere norske bedrifter som tidligere har valgt å markere Pride ved å bytte til en regnbuelogo i sosiale medier, har i år latt være.
Bestill abonnement her
KJØP