PR-ekspert kaller kirkens julekampanje avstøtende
Mange lot seg lure av Den norske kirkes ironiske konkurranse som ble lansert søndag.
– Jeg opplever hjemmesiden som avstøtende, ubehagelig, unødvendig og dum, sier Jarle Aabø, PR- og kriserådgiver i Aabø & co.
wikipedia.no/Henry Hui
«Vinn billetter til første rad i kirken» er lokkematen i konkurransen på nettsidene perfektjul.no. Deltakere oppfordres til å dele sine beste julebilder gjennom bildedelingstjenesten Instagram for å vise hvor «perfekt og fantastisk adventstid du har klart og skape for deg og dine».
I tillegg er nettstedet fullt av tips om hvordan du kan få en vellykket jul. Lenger ned på siden kommer forklaringen. Sidene er et «ironisk blikk på jula fra Den norske kirke».
– Jeg opplever hjemmesiden som frastøtende, ubehagelig, unødvendig og dum, sier Jarle Aabø, PR- og kriserådgiver i Aabø & co.
Han mener kirken bommer ved å bruke ironi som virkemiddel.
Bestill abonnement her
KJØP