– Vi må være stolt av produktet

Kirkens egne kommunikasjonsfolk er positive til bidrag fra Geelmuyden Kiese.

POSITIVE: Magne Vik Bjørkøy (t.v.), Johannes Ek Reindal (midten) og Ingeborg Dybvig jobber alle med kommunikasjon i kirken og tar gladelig imot hjelp fra kommunikasjonsbyrå utenfra.
Publisert Sist oppdatert

I går og i dag møtes kirkens kommunikasjonsarbeidere i Oslo for å dele erfaringer og kunnskap. Ikke alle bispedømmene har en egen stilling til kommunikasjonsarbeid, og det varierer i hvilken grad arbeidet prioriteres.

Magne Vik Bjørkøy er rådgiver for kommunikasjon og kultur i Nidaros, og den første kommunikasjonsarbeideren i bispedømmet. Han opplever at kirken tror på sin egen historie, slik Geelmuyden Kiese (GK) fastslår at kirken ikke gjør.

– Men vi er nok en del av denne norske forlegenheten med tanke på religion og kristendom. Det har vi jobbet med og snakket om også. En viktig basis for kommunikasjon er at du er stolt av produktet. Vi må være stolt av kirken og evangeliet. Det er en utfordring vi har hele tiden.

Powered by Labrador CMS