– Jeg har ikke et ønske om å være influencer

Biskop Erik Varden eksisterer ikke på sosiale medier, men har startet et nettsted som ukentlig når flere tusen mennesker i hele verden.

Erik Varden. Biskop av Trondheim. Den katolske kirke.
BLOGGER: – Å være biskop er å ha et budskap å formidle. Og da tenkte jeg «hvordan gjør man det?», forteller Erik Varden.
Publisert Sist oppdatert

Coram Fratribus heter nettportalen – med prekener, artikler, intervjuer, og stadige påfyll av «strøtanker», notiser om bøker, filmer, musikk, kvantefysikk og juledekorasjoner fra fengsel i Nord-Kamerun.

– Jeg har aldri skrevet dagbok, men jeg har ofte ført en liten logg over ting jeg leser, hører eller ser. Tanken med det, er at man, for å gjøre et sterkt inntrykk til sitt eget, er nødt til å formulere en eller annen respons. Så «strøtanker» er bare en offentlig versjon av noe jeg har drevet med for egen del. Det begynte nok som et eksperiment – «er det noen som gidder å se på dette?» – også har jeg registrert til min forundring at det faktisk er en del interesse for det, sier Erik Varden.

Ansikt til ansikt

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS