Endeløs kjærlighet
Musikalsk kjærlighet, fremført med kjærlighet, for å skape kjærlighet.
Sangerene Mahsa Vahdat og Coşkun Karademir formidler tekster fra 1200-tallet, på albumet Endless Path.
Erlend Berge
Det er når man hører Endless Path man føler seg liten som musikkanmelder. Det blir selvfølgelig meningsløst å skulle vurdere tekstene og melodiene som om det var hvilken som helst artist de siste femti år. Nei, dette er mye mektigere og på enkelte områder mye viktigere enn musikk. Fortiden banker på og vil fortelle oss noe om nåtiden. Mesterlig utført.
Det er sangerinnen Mahsa Vahdat og den tyrkiske sangeren Coşkun Karademir som formidler de ulike tekstuniversene fra 1200-tallet.@
Albumet er spilt inn i Emanuel Vigelands vakre mausoleum på Vinderen i Oslo. Etterklangen der sies å være på 14 sekunder og den meditative spirituelle klangen kommer virkelig frem i opptakene til Martin Abrahamsen. Vigeland, som var Gustav Vigelands lillebror, hadde flere uttrykk som kunstner, og de prydefulle veggene i Oslo har blitt et perfekt møtested mellom hans veggmalerier og tekstene til Moulana Jalalod-din Rumi og Yunus Emre.
Bestill abonnement her
KJØP