Lønnstapere søker anerkjennelse

LÆRERSTREIK: Kan vi som står i klasserommet hver dag få mest uttalerett om hvordan norsk skole, vår arbeidsplass, fungerer?

LÆRERE: «Å ha andre som eksperter på våre vegne undergraver vår integritet som lærere. Dette ble ekstra slitsomt da streiken endte som den gjorde og heller ikke KS gir oss anerkjennelse eller forståelse» skriver Heidi Kathrine Tosterud Svanstrøm.
Publisert Sist oppdatert

Nå har vi en bønn til alle dere der ute, både nære og fjerne relasjoner: Kan vi la lærere få være eksperter på eget yrke, til tross for at alle en gang har vært elev eller har/hatt barn i skolen?

Kan vi som står i klasserommet hver dag få mest uttalerett om hvordan norsk skole, vår arbeidsplass, fungerer? Kan vi huske at de sårbare barna fortsatt eksisterer, selv etter at streiken er over? Ansvaret for disse er ikke vårt alene, tvert i mot. Kan dere interessere dere mer for jobben vi gjør, framfor ferien og avspaseringene vi har og faktisk fortjener?

Fasit over eget yrke

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS