Hva kan en evangelist lære av en markedsfører?

EVANGELIET: Peder Tellefsdals bok inneholder enkle, men ikke nødvendigvis intuitive råd til kirka basert på hans markedsføringsbakgrunn. Boka er verdt mye mer enn jeg kjøpte den for.

Jon Bestul Håversen, debattinnlegg
«Ifølge Tellefsdal er det på tide å gi verdens beste budskap den videreformidlingen den fortjener» skriver Jon Håversen etter å ha lest Peder Tellefsdals «Rebranding the Church».
Publisert Sist oppdatert

Min standard er å anta at selgere er til for å lure meg, og jeg oppdaterer sjelden handlelisten etter reklamepauser. Men jeg ble i stor grad overbevist av rådene Peder Tellefsdal gav meg om hvordan jeg kan formidle evangeliet bedre. Her er en konstruktiv anbefaling av boken hans Rebranding the Church, en viktig, men litt annerledes bok om evangelisering. Den fortjener langt bedre kritikk enn den tidligere har fått i Vårt Land.

Tellefsdals dyrepark

Sentrum og stjerne i kirken er fremdeles Jesus Kristus. For kirken vil det være en tragedie å tåkelegge det unike budskapet vi har å tilby mennesker – det som sier at Gud, skaperen av hele universet, kjenner deg og elsker deg. Du kan legge din skam hos ham, og tilbake vil du motta tilgivelse, trofasthet og fremtidshåp. Og om det er noe som aldri går ut på dato – så er det vel disse tre tingene? Den kirken som klarer å formidle dette klart og tydelig er ifølge Tellefsdal en «løvekirke».

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS