Professor i markedsføring tror Hillsongs navnebytte vil forvirre

NYTT NAVN: Nylig ble det kjent at Hillsong Norway bytter navn til Puls. – For tett opp mot etablerte «Impuls», mener professor Magne Supphellen ved Norges Handelshøyskole.

FORVENTNINGER: Når Hillsong nå bytter navn til Puls, skaper det forventninger om at noe nytt er på vei, mener NHH-professor Magne Supphellen.
FORVENTNINGER: Når Hillsong nå bytter navn til Puls, skaper det forventninger om at noe nytt er på vei, mener NHH-professor Magne Supphellen.
Publisert Sist oppdatert

Onsdag kom nyheten om at Hillsong Norge bytter navn til Puls Norge. Dette skjer etter at Hillsongs årsmøte i juni trakk seg ut av den globale megakirken Hillsong Church.

Magne Supphellen, professor i markedsføring ved Norges handelshøyskole (NHH), er skeptisk til det nye navnet.

– Navnet ligger overraskende tett opp til et allerede etablert merkenavn i Kristen-Norge: Impuls, som brukes i IMI-kirken. Den er tilsluttet Normisjon og Den norske kirke. Det vil kunne forvirre noen at navnene er så like, sier professoren, som har merkevarebygging som et av sine felt.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP