Professor i markedsføring tror Hillsongs navnebytte vil forvirre
NYTT NAVN: Nylig ble det kjent at Hillsong Norway bytter navn til Puls. – For tett opp mot etablerte «Impuls», mener professor Magne Supphellen ved Norges Handelshøyskole.
FORVENTNINGER: Når Hillsong nå bytter navn til Puls, skaper det forventninger om at noe nytt er på vei, mener NHH-professor Magne Supphellen.
Tuva Skare/Marit Hommedal
Onsdag kom nyheten om at Hillsong Norge bytter navn til Puls Norge. Dette skjer etter at Hillsongs årsmøte i juni trakk seg ut av den globale megakirken Hillsong Church.
Magne Supphellen, professor i markedsføring ved Norges handelshøyskole (NHH), er skeptisk til det nye navnet.
– Navnet ligger overraskende tett opp til et allerede etablert merkenavn i Kristen-Norge: Impuls, som brukes i IMI-kirken. Den er tilsluttet Normisjon og Den norske kirke. Det vil kunne forvirre noen at navnene er så like, sier professoren, som har merkevarebygging som et av sine felt.
Bestill abonnement her
KJØP