PR-rådgiver analyserte Den norske kirkes kommunikasjon. Fant ingenting om Jesus
MARKEDSFØRING: Han forventet å finne noe om Jesus, men oppdaget at Den norske kirke snakket mest om klima. Det står til stryk, mener PR-rådgiver Peder Tellefsdal. I en ny bok vil han gi Kirke-Norge verktøy til å formidle troen sin.
VIL FORNYE KIRKEN: Peder Tellefsdal har skrevet boken «Rebranding the Church». Hvis kirken tar grep, er han overbevist om at det kristne kjernebudskapet vil få nye bein å gå på.
Erlend Berge
– Kirkens nedgang er ikke en uunngåelig tendens, sier Peder Tellefsdal.
I et lite konferanserom ved Ullevål stadion i Oslo er staben i Kristen Idrettskontakt (KRIK) samlet for å lytte til PR-mannens foredrag.
Det er helt ferskt, utarbeidet i forbindelse med Tellefsdals bok Rebranding The Church. Boken er utgitt på eget forlag og blir formelt lansert senere i juni. Men poengene hans har allerede vakt oppsikt.