Taper sponsorkroner

Organisasjonene er for passive på sponsormarkedet, mener innsamlingsekspert.

Innsamlingsekspert Jan Olav Ryfetten mener flere kristne organisasjoner vil tjene på å samarbeide med næringslivet, og ikke bare ty til tradisjonelle innsamlinger.
Publisert Sist oppdatert

Organisasjoner med et kristent verdigrunnlag er dårlig representert på sponsormarkedet. Daglig leder Jan Olav Ryfetten i stiftelsen Soria Moria mener flere organisasjoner med kristent verdigrunnlag burde inngå samarbeid med store norske bedrifter.

Organisasjonene utretter mye positivt for mange mennesker. Arbeidet deres er høyt verdsatt og de har høy etikk. De burde jo egentlig være svært attraktive å sponse, sier Ryfetten.

Soria Moria samarbeider med nesten 80 organisasjoner. 26 av disse er tuftet på et kristent verdigrunnlag. Kun fem samarbeider med næringslivet i større grad, ifølge Ryfetten. Han tror organisasjonene mangler selvtillit når det kommer til samarbeid med næringslivet.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP