– Giverne til gjenbruksbutikker er viktigst

Det er de vi konkurrerer mest på, sier konsernsjef i Fretex.

Ingenting er viktigere for gjenbruksbutikkene enn å ta vare på giverne.
Ingenting er viktigere for gjenbruksbutikkene enn å ta vare på giverne.
Marianne Bjerkmann, butikkleder på Fretex Alnabru
Marianne Bjerkmann, butikkleder på Fretex Alnabru
Trond Ivar Vestre, konsernsjef i Fretex Norge.
Trond Ivar Vestre, konsernsjef i Fretex Norge.
Publisert Sist oppdatert

Ingenting er viktigere for gjenbruksbutikkene enn å ta vare på giverne. For selv om det ikke synes som noen grenser hvor mye brukt nordmenn har lyst til å kjøpe, er det giverne det er konkurranse på:

– Det er ganske tøff konkurranse på å få inn varer. At det er mange butikker er bare bra, for det skaper bare mer interesse for gjenbruk. Men siden vi ikke kjøper varer, er vi avhengige av å få inn nok gode varer, sier Trond Ivar Vestre, konsernsjef i Fretex Norge.

LES OGSÅ: Nå er bedehuskultur trendy

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP