En hyllest til reklamen

Grillkongen Craig er blitt for sommeren det Coca-Cola-nissen er for jula.

«Grillkongen Craig og alle hans spiselige vesener er blitt en del av den grunnleggende sommerfølelsen min. Det kommer Rema til å tjene fett på», skriver vår kommentator.
Publisert Sist oppdatert

Reklame er noe svineri som manipulerer oss til å kjøpe varer som vi ikke trenger, sier du kanskje. Nettopp fordi mange har den innstillingen, er det verdt å merke seg at noen klarer å skape merkevarer som blir en del av vårt univers på en måte som oppleves velkommen i stedet for å være invaderende.

Jeg kjenner mange - også folk som aktivt dyrker fortellingen om Jesu fødsel gjennom hele desember - som i fullt alvor kan si at det først blir ordentlig jul når Coca-Cola-traileren sprer magi i et eller annet snødekt bygdesamfunn i USA, til messingen av «Holidays are coming, holidays are coming».

Kvikk-Lunsj og korsfestelse

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP