De digitale flygebladene
Det nye flyvebladet er digitalt. Før høstens kommunevalg bruker partiene store ressurser på å nå deg på Facebook, i kampen om kommunestyreplassene i din kommune.
– Høyre har heldigvis kastet pikéskjortene, sier kampanjerådgiver Marie Gjelsvik. Buttons med hjertesaker er nå partiets viktigste valgkampmateriale.
Eirik Bjørklund
Partiet Rødt har 670.000 kroner å bruke på valgkamp totalt i hele landet. Partiet er i år ikke invitert til NRKs debatter, men partiet har samlet inn omtrent 80.000 norske kroner via smådonasjoner. Pengene skal brukes til å spre en videosnutt til like mange på Facebook, som de ville nådd gjennom TV-ruta.
– Vårt inntrykk er at det er en del medlemmer som har gitt, men også en del som sympatiserer med andre partier, men som syntes det var urettferdig at vi ikke fikk være med i NRK, sier valgkampsekretær Ole Mjelstad.
Sosialistisk Venstreparti sentralt skal bruke 3,2 millioner kroner på valgkamp. Hver eneste av budsjettets 100.000 annonsekroner vil havne hos sosiale medieselskap.
Bestill abonnement her
KJØP