Ja til mer miljøglamour
Miljøsaken har godt av kjendiser, pengefolk og floskler.
– At tema som matsikkerhet, fordeling og miljø kobles til pengefolk, glamour og politiske stjerner viser at engasjementet til forbrukerne begynner å få betydning, skriver kommentator Alf Gjøsund.
EAT 2015 Johan Lygrell
Kronprinsesse Mette Marit var der. Erna og Jonas var der. Petter Stordalen var der. Og hans kone Gunhild ble hyllet som en dronning. Vi snakker om Stockholm Food Forum, best kjent som EAT-konferansen. Bak står Stordalen-ekteparet selv, og blant bidragsyterne er selskap som Tetra Pak, Svenska Enskilda Banken, Rema og Nestlé. Det er klart Dagbladet velger en kritisk vinkling.
«Kjendisbegivenhet», er dommen fra deres viktigste intervjuobjekt i avisens dekning av begivenheten, den andre store konferansen til EAT-initiativet. Gjennom konferanser og tverrfaglig samarbeid vil EAT-nettverket løfte fram matens betydning for både enkeltpersoners og hele klodens helse.
Skepsis
Bestill abonnement her
KJØP