Praktiserer og misjonerer via skjerm
Flere tar i bruk digitale plattformer til evangelisering og undervisning, selv om forskning tyder på at det kan gjøre teologiformidlingen grunnere. – Vi har ikke vondt av å jobbe med konsise og gode formuleringer, sier initiativtaker.
TROSPRAKSIS: I fjor sommer lanserte Areopagos Danmark trospraksis.tv. Her ser man Harald Wishmann gjør klar filmopptak av Johannes Pedersen som skal undervise om bibelmeditasjon.
Øyvind Borgsø
Bruken av sosiale medier fortsetter å øke, ifølge tall fra Ipsos. Og stadig flere bruker sosiale medier for å uttrykke religion. Én av tre Facebook-brukere erklærer hva slags tros- eller livssyn de tilhører på profilen sin, og fire av ti støtter offentlig en religiøs organisasjon eller side.
– Folk er søkende, også på nett. Så langt i år har annonsene våre på Google blitt vist 233.923 ganger gjennom søk som påske, bønn, Jesus og livets mening, sier Kjetil Fyllingen, leder for omGud.net som er en del av satsningen til Tro & Medier.
LES OGSÅ: Kobler seg på Gud med app
Bestill abonnement her
KJØP