Merkevarevinneren Skjærgårds

Skjærgårds Music Missions-konsept med høy konsertkvalitet og like høye Jesus-faktor, 
har gitt dem en merkevare som har stått imot alle værskifter i kultur- og kirkelandskapet.

Fullt trøkk fra bandet Family Force 5. Og Skjærgårds-publikummet lar seg ikke be to ganger. Høy stemning har i alle år ­kjennetegnet festivalen som flyttet fra Kragerø til Risøya i 2001. Nå er festivalen 35 år.
Publisert Sist oppdatert

Festivalen som dras i gang for 35. gang i dag, er Norges eldste pop- og rockfestival. Mannen bak Quart-festivalen, Toffen Gundersen, som kjenner festival-Norge bedre enn sin egen bukselomme, sier til Vårt Land at Skjærgårds har en sterk identitet og et godt produkt som gjør at folk kommer tilbake. Noen drar dit på anbefaling fra foreldre som selv var der da de var i den alderen. De aller fleste på eget initiativ. Selv om Skjærgårds de første årene måtte­ gå noen runder med enkelte bekymrede kirkeledere, tok det ikke mange årene før sistnevnte innså at kampen mot pop og rock var et tapt slag. I dag skal man lete lenge etter noen som har noe vondt å si om festivalen. Den har bevist sin berettigelse.

LES OGSÅ: Skjærgårds vil ha ­kristne artister

Rasert murer

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP

Powered by Labrador CMS