Vil forandre verden med «kristne» klær
MOTE: Det kristne klesmerket Chosen omsetter for millioner og har bidratt med over 76.000 ukesporsjoner med mat til underernærte barn.
DEN UTVALGTE: Emeline Braatlund Larsen er eier og daglig leder i Chosen. For hvert solgte plagg gir klesmerket mat til et underernært barn i Bangladesh i en uke, forteller hun.
Lars Flydal
Med myke tekstiler og duse pastellfarger ser katalogen til Chosen ut som et hvilket som helst tidsriktig klesmerke myntet på unge mennesker med en forkjærlighet for behagelige joggedresser og oversized t-skjorter.
Men til forskjell fra de fleste andre klesmerker, lar folka bak Chosen kjøperen ta del i et veldedig prosjekt i samme slengen. For hvert solgte plagg blir nemlig «et underernært barn i Bangladesh forsørget med mat i en uke», som de proklamerer. Hittil har prosjektet gitt mer en 76.000 ukesporsjoner med mat, viser siste opptelling.
– Vi er et klesmerke som har et overordnet mål om å forandre verden. Så enkelt som det, sier eier og daglig leder Emeline Braatlund Larsen (26).