Sidney Glastad ny markedsdirektør i Vårt Land
Sidney Glastad (42) tar over som ny markedsdirektør i Vårt Land. Glastad kommer fra jobben som leder for kommersiell vekst i Aftenposten.

– Jeg er veldig fornøyd med å få en kapasitet som Sidney med på laget. Det er få som har solgt flere digitale abonnement i Norge enn ham. Han vil bringe ny vekst til Norges største og mest leste kristne avis, sier Bjørn Kristoffer Bore, sjefredaktør og administrerende direktør i Vårt Land.
Glastad har over sju års erfaring fra Aftenposten, og har tidligere jobbet i Carat Norge og Microsoft.
– Jeg gleder meg til å begynne i Vårt Land. Avisen har en sterk stilling, og et helt spesielt samfunnsoppdrag med sin tydelige kristne profil. De tar leserne sine på alvor og jobber hver dag for å opprettholde troverdigheten sin. Det er den typen journalistikk jeg brenner for og ser fram til å bidra til det oppdraget, sier Glastad.
Som markedsdirektør får Glastad det overordnede ansvaret for Vårt Lands abonnements- og annonseinntekter.
– Vårt Land har en god start på året, med en positiv utvikling i antall abonnenter og gode økonomiske resultater, sier Bore.
Glastad begynner i jobben før sommeren.
– Vårt Land har en sterk digital vekst, og er i en konkurransesituasjon der potensialet for vekst er stort, sier Glastad.