Milliontap for «Chosen»
MOTE: Salgsinntektene har økt, men ikke nok til å dekke lønnsgapet. Daglig leder for det tidligere kristne klesmerket «Chosen» er likevel ikke redd for hva fremtiden vil bringe.
INGEN FARE: Emeline Braatlund Larsen, daglig leder i Chosen, forteller at økt satsing var grunnen til underskuddet. Hun mener selskapet nå er rigget for vekst.
Lars Flydal
Klesmerket som skulle gjøre det enklere å signalisere at du var kristen, med oppløftende budskap trykket på trendy T-skjorter og gensere i flott pastell, har selv fått servert et budskap fjernt fra klesmerkets repertoar.
Årsregnskapet viser at det ikke bare har vært solskinnsdager for Chosen. I 2022 gikk selskapet med et underskudd på over én million kroner.
Emeline Braatlund Larsen, daglig leder i Chosen, forteller at økt satsing var grunnen til underskuddet.