Josh Klines eksemplariske samtidskommentar på Astrup Fearnley
Josh Kline lager 3D-printede utgaver av faktiske mennesker som har mistet jobben grunnet den teknologiske utviklingen.
Josh Kline formulerer høyaktuelle og slående kunstverk som kommenterer automatisering og fremtidens jobbmarked. Her ser vi en 3D-print av en kar som allerede har mistet jobben. (Courtesy the artist and 47 Canal, New York.)
Joerg Lohse
Når man skal inn i høstens store utstilling på Astrup Fearnley er det ingen monumental, fornem kunstvegg som møter en, men sidestykker av høyst ordinære pappesker klistret over hele veggen. Pappeskene er av typen vi bruker når vi skal flytte eller stue noe vekk på loft og kjeller. Den massive tilstedeværelsen av dette materialet stiller oss inn på en helt annen virkelighet enn museal høytid eller kunstens sedvanlige intellektuelle øvelser.
Allerede her signaliseres det tydelig hva som er viktig: vanlige menneskers liv.
Opplyst virus
Bestill abonnement her
KJØP