Digital reiseguide

Gyldendal kaster seg på iPhone-bølgen. Nå lanserer de seks av reisehåndbøkene sine i et format som gjør at de får plass i telefonen.

Mia Tønnessen er redaksjonssjef i Gyldendal, som gir reisehåndbøkene sine et digitalt løft nå.
Publisert Sist oppdatert

Reisehåndbøker er godt stoff for Gyldendal forlag. Bare i fjor omsatte de slike for 12 millioner kroner. Nå vil de gjøre reiseinformasjonen enda mer tilgjengelig for folk. Redaksjonssjef Mia Tønnessen har testet tilbudet i London, og er stolt og lykkelig over å kunne tilby denne løsningen til reiseglade nordmenn.

Nyttig. Vi vet at folk bruker reiselitteraturen på forskjellig måte. Noe vil man lese før man reiser, noe er aktuelt mens man er på stedet, og noe vil man ha å slå opp i når man kommer hjem. Det nye tilbudet som man kan bruke hvis man har en iPhone eller iPod Touch, egner seg veldig godt mens man er på reise. Den tar jo ingen ekstra plass i vesken, og rommer masse nyttig informasjon både om for eksempel hoteller og spisesteder, samt severdigheter og offentlig kommunikasjon, sier hun.

Ny. Denne måten å selge reisehåndbøker på er flunkende ny på norsk. Den engelske varianten av de digitale reisehåndbøkene ble lansert i juni i fjor.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP