Kjensler og skog i brann
ANMELDELSE: Den tyske regissøren Christian Petzold gir oss eit intenst og lågmælt drama med «Rød himmel». Men kor god er innsikta han formidlar om skapande prosessar?
FORFATTAR: I filmen «Rød himmel av Christian Petzold møter vi blant andre forfattaren Leon, som ikkje lukkast med «den vanskelege andreboka».
Arthaus
Tyskaren Christian Petzold har etter kvart svinga seg opp til å bli ein av dei fremste filmskaparane i Europa. Frå før har han blant anna filmar som Barbara, Phoenix og Undine på samvitet, som alle er vist på kino i Noreg. Fjorårsfilmen Rød himmel får norsk kinopremiere fredag, ein film han til sams med Barbara (2012) fekk Sølvbjørnen for, prisen for beste regi på den viktige filmfestivalen i Berlin.
Det grunn til å forvente seg kvalitet om du går på kino for å sjå ein Petzold-film. Det får du også denne gongen, sjølv om det finst visse aspekt ved filmen som skurrar. Blant anna er det vanskeleg å kjenne seg att i måten forlagsredaktøren og forfattaren i filmen arbeider med litterære manus på. Eg skal ikkje utdjupe situasjonen frå filmen, men påpeike at ein redaktør sjeldan refuserer ein forfattar ved å lese opp for han sin eigen nyskrivne tekst for deretter å bruke mesteparten av manusarbeidstida på å oppmuntre venene til forfattaren i deira eigne kunstnariske prosjekt. Men kanskje er det tragikomikken som overtar plassen i det realistiske dramaet her? Petzold er kjent for å kunne røre seg kjapt og lett mellom sjangrar.
Komplikasjonar i skogen