Tror «Luksus-Fretex» kan gi økt gjenbruk
GJENBRUK: Nordmenn flest handler ikke brukt, men Fretex opplever likevel økt konkurranse. Nå stripper gjenbruksbautaen butikker for plagg for å likne på ordinære klesbutikker.
NYTT: Fretex-butikken på Grünerløkka i Oslo er en av butikkene som har blitt en del av Fretex nye konsept: Arkivet.
Giulia Troisi
I Fretex’ nye klesbutikker skal du ikke behøve å lete lenge etter kupp. Kuppene skal etter planen lyse kunden i møte. Borte vekk er klær som ikke vurderes til å være trendy nok, og vekk er også overfylte klesstativer. Butikkene er et svar på en landsdekkende kundeundersøkelse hvor beskjeden var tydelig: Mindre bredde i sortiment, mer dybde i varene man velger å vise fram.
Konseptet har fått navnet «Fretex Arkivet». Motemagasinet Min Mote kaller det «Luksus-Fretex».
– Jeg har vært litt redd for at kundene nå skal tenke at vi har blitt så dyre eller et slags fancy Fretex, sier Maria Tverrli, daglig leder for Grünerløkka Fretex.
Bestill abonnement her
KJØP