«Tante Randi» skal selge Den norske kirkes merkevare: Kirken har et omdømmeproblem i deler av befolkningen

KIRKEREKLAME: Etter en anbudsrunde valgte Den norske kirke seg i høst to nye reklamebyråer. For «Tante Randi» handler jobben om medmenneskelighet og å lytte til sluttbrukeren.

Tante Randi
TANTEINSPIRASJON: Reklamebyrået har fått sitt navn etter den virkelige tanten til byråets kreative leder Tore Woll.
Publisert Sist oppdatert

«Selv om mye er annerledes blir det jul i år også» ruller det over skjermen på slutten av Den norske kirkes nye julekampanjefilm, der en rekke kjente nordmenn er med og synger «Deilig er jorden»: Preses i Dnk Olav Fykse Tveit, helseminister Bent Høie, prest og Farmen-deltaker Thor Haavik, toppidrettsutøver og Skal vi danse-deltaker Birgit Skarstein samt ambulansepersonell og en lege. Med er også Jahn Teigen, fra det hinsidige.

Den norske kirke er veldig stolte av kampanjen, skjønner vi på kommunikasjonsdirektør i Kirkerådet, Ingeborg Dybvig.

– Den er veldig fin, og allerede i ferd med å slå julefilmen vår fra i fjor.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP