Den norske kirke bruker over 40 millioner kroner på digitaliseringskonsulenter
DIGITALISERING: Den norske kirke «blør penger» til innleide konsulenter, ifølge seniorrådgiver i Kirkerådet. – Vi har bommet på markedet, erkjenner digitaliseringssjef Magnus Hvalvik. Nå vekker ny stillingsannonse reaksjoner.
«BLØR PENGER»: Kirkerådet «blør penger» til innleide konsulenter, skriver et medlem av Kirkerådets sekretariat på Facebook.
Erlend Berge
En fersk stillingsannonse fra Den norske kirke har blitt en kilde til diskusjon på sosiale medier. Stillingsannonsen, som har tittelen «Virksomhetsarkitekt», fikk Merete Thomassen, som er teolog og har forsket på kirkens språk i mange år til å sperre øynene opp.
På Facebook-profilen sin innleder hun et lengre innlegg med å skrive «Kjære Kirkerådet! Jeg lurer veldig på hva slags stillingsannonse dette er, og enda mer lurer jeg på hva den sier om Den norske kirke.»
Thomassen reagerer på det hun kaller for «paddeformuleringer og nyspråk av verste slag».
Bestill abonnement her
KJØP