Iransk filmperle

Nader og Simin – Et brudd er eit intenst og meisterleg drama frå ein moderne iransk kvardag.

Simin (Leila Hatami) ønskjer å skilje seg frå mannen Nader (Peyman Moaadi) dersom han ikkje blir med og flyttar utanlands.
Publisert Sist oppdatert

Eg kan like godt seie det først som sist: Den iranske regissøren Asghar Farhadi har laga ein glitrande film. Nader og Simin – Et brudd har både det spennande innhaldet, det nyanserte og nydelege skodespelet, den visuelle estetikken og den etiske dimensjonen på plass.

Vi møter eit par som er i ferd med å skilje seg. Simin (Leila Hatami) ønskjer å ta med familien utanlands for å gje dottera Termeh (Sarina Farhadi) betre oppvekstvilkår enn ho kan få i Iran. Mannen Nader (Peyman Moaadi) ønskjer derimot ikkje å flytte frå den Alzheimer-sjuke faren (Ali-Asghar Shahbazi). Dersom han held på sitt, vil Simin ha skilsmisse. Mens situasjonen enno er uavklart – Simin flyttar midlertidig heim til foreldra sine – må Nader hente inn ei hushjelp som kan passe faren og vaske i huset mens han sjølv er på jobb.

Trøbbel. Kvinna han hyrar inn, Razieh (Sareh Bayat), viser seg å ha trøbbel med å skjøtte jobben sin ordentleg. Arbeidsforholdet kulminerer med at Nader kjem heim og finn faren sin liggande på golvet, bunde fast med den eine armen til senga. Han blir rasande, og seier opp Razieh straks ho kjem attende frå det ho meiner har vore eit nødvendig ærend.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP