Vil bevare digital framdrift

Denne våren har betydd mye for Den norske kirkes digitale satsing. Nå vurderer Kirkerådet hvordan de best kan bruke erfaringer og initiativer fra koronatiden framover.

– Kirkerådet er opptatt av å rose den kreativiteten som har blitt utvist i kirker over hele landet under koronakrisen sier kirkerådsleder Kristin Gunleiksrud Raaum.
Publisert Sist oppdatert

– Kirkerådet er opptatt av å rose den kreativiteten som har blitt utvist i kirker over hele landet under koronakrisen, sier kirkerådsleder Kristin Gunleiksrud Raaum.

Under kirkerådsmøtet torsdag fikk medlemmene en orientering i hvordan koronakrisen fikk fart i Den norske kirkes digitale satsing. Da regjeringen 12. mars innførte de mest inngripende tiltakene siden fredstid, måtte kirker stenge dørene. Dermed ble de nødt til å tenke annerledes om kirkelig fellesskap.

Bare på kirkens nasjonale Facebook-side har de i perioden 1. mars til 1. mai hatt en daglig rekkevidde på mellom 100.000 og 200.000 brukere. Den samme siden har fått 7.556 nye følgere, nesten 100.000 kommentarer, delinger og reaksjoner.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS