Strømmestiftelsen følger internasjonal trend – boikotter Facebook

Hundrevis av selskaper dropper å annonsere på Facebook ut juli på grunn av deres manglende oppgjør med hatefulle ytringer.

Mark Zuckerberg er igjen i hardt vær etter at over 400 selskaper har bestemt seg for å droppe å annonsere på Facebook i hele juli. De ber om at nettgiganten gjør det de kan for å forhindre spredning falske nyheter og oppfordringer til vold.
Publisert Sist oppdatert

Adidas, Coca-Cola, Ford, Starbucks, Ben & Jerry's, Lego.

Dette er bare noen av de over 400 selskapene som i går sluttet å annonsere på Facebook. Slik vil det fortsette ut juli måned. Annonseboikotten vil også ramme Instagram, som eies av Facebook. Målet med boikotten er at nettgigangen skal slå hardere ned på falske nyheter og hatefulle ytringer.

Nå har også Strømmestiftelsen sluttet seg til den internasjonale trenden.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS