– PR-byrå burde ikke ta betaling fra kirken

Informasjonsrådgiver mener den ironiske julekampanjen som Burston-Marsteller lager for Kirkerådet ikke er verdt 300.000 kroner.

Publisert Sist oppdatert

– Er usikker på om jeg hadde sendt regningen på 300.000 til Kirkerådet, hvis jeg hadde vært i skoene til PR-byrået. Et byrå som ifølge NRK Kulturnytt heter Burson-Marsteller, skriver Jarle Aabø på sin Facebook-side.

Aabø har kraftig kritisert Den norske kirkes jule-kampanje som er lansert gjennom nettsiden perfektjul.no. Informasjonsrådgiveren uttalte tidligere i uken at nettsiden er «avstøtende, ubehagelig, unødvendig og dum» og at «ironien kommer så dårlig frem at altfor mange ikke vil oppdage den».

– Ironisk. Nå hevder PR-mannen at han selv bruker ironi.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP

Powered by Labrador CMS