Kirken kjøper medieråd for 12 millioner

Hyrer PR-hjelp for å nå ut til folk.

Publisert Sist oppdatert

Inntil 12 millioner kroner er summen som Kirkerådet skal bruke på profesjonell hjelp til å kommunisere. Selskapet som stikker av med avtalen, vil i tre år få betydelig innflytelse på hvordan Den norske kirke fremstår.

Former. Den lukrative avtalen er i disse dager er ute på anbud. Selskapet som får den, vil forme kirkens kommunikasjonsstrategi i tre år, med mulighet for forlengelse. Det første oppdraget blir Kirkevalget i 2011, som holdes samtidig med valg til kommunestyre- og fylkesting.

Burson-Marsteller i 2009. Kirkerådet hentet inn PR-hjelp også ved forrige kirkevalg. Da på adhoc-basis. Den gang kjempet en rekke kjente kommunikasjonsbyrå om å bistå kirken. Blant Dinamo, JKL, Argument, Geelmuyden.Kiese, og Burson-Marsteller, var det sistnevnte som stakk av med kontrakten verdt åtte millioner.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS