Innenriks

Økt smitte og nye tiltak fører til stor pågang til koronatelefonen

KORONA: Sist uke ringte nesten 10.000 personer informasjonstelefonen for korona. Pågangen fører til lang ventetid.

Norge — – Hver gang det er økende smitte og nye tiltak, så øker pågangen på telefonen. I slike perioder oppbemanner vi telefonen med tilgjengelige veiledere, sier kommunikasjonsdirektør Trine Melgård i Helsedirektoratet til NRK.

Mellomtittel

Flest henvendelser kom på torsdag, da 2.500 tok kontakt.

– Det er mange spørsmål som handler om karantene. For eksempel hvor man kan gjennomføre karantene, sier Melgård.

Den store pågangen fører til at et enkelte ganger kan bli lang ventetid. Mandag var gjennomsnittlig ventetid 33 minutter, mens lengste ventetid var 2,5 timer.

(©NTB)

Enkelte av artiklene i Vårt Land er forbeholdt abonnenter. Vi jobber hver dag for å levere dagsaktuelle nyheter og god journalistikk. Bli abonnent og få tilgang til alt innholdet vårt. Er du allerede abonnent? Takk for at du støtter oss så vi kan fortsette å levere kvalitetsjournalistikk hver dag!

Annonse
Annonse

Mer fra: Innenriks