Nyheter

Kaller potetgull-kampanje med Frelsesarmeen dobbeltmoralsk

FRELSESARMEEN: Kims potetgulls samarbeid med Frelsesarmeens julegryte skaper reaksjoner.

– For meg viser Orkla Norge en dobbeltmoral når de velger å samarbeide med en organisasjon som ikke støtter likekjønnet ekteskap, sier Maiken Smith til Dagbladet DinSide.

Smith reagerte da hun så Kims sin potetgullpose «Juleglede», der det sto at det å kjøpe posen betød penger i Frelsesarmeens julegryte.

Orkla Norge eier Kims potetgull, og pynta profilbildet sitt på Facebook med regnbueflagget i juni. Smith mener at Orklas syn på LHBT-mennesker ikke harmoniserer med Frelsesarmeens tradisjonelle ekteskapssyn, og kalte derfor samarbeidet dobbeltmoralsk.

Samarbeid siden 2018

For Orkla Norge er det viktigste å gi folk hjelp i en krevende tid, forklarer Elisabeth Aandstad Ekheim, kommunikasjonsdirektør for Orkla Norge, til Dagbladet DinSide.

– Samarbeidet betyr imidlertid ikke at vi støtter alt Frelsesarmeen står for, legger hun til.

Geir Smith-Solevåg, kommunikasjonssjef i Frelsesarmeen. Julegryte

Hver desember siden 2018 har Orkla Norge samarbeida med Frelsesarmeen. For hver solgte pose går 50 øre til julegryta.

Målet med julegryta er å lindre og bekjempe fattigdom, forteller kommunikasjonssjef i Frelsesarmeen, Geir Smith-Solevåg, til Dagbladet DinSide. Han forstår at samarbeidspartnere ikke deler alle synene til Frelsesarmeen.

Les mer om mer disse temaene:

Johannes Nyborg

Johannes Nyborg

Vårt Land anbefaler

1

1

1

Annonse
Annonse

Les dagens papirutgave

e-avisen

Mer fra: Nyheter