Reagerer på pridestunt

Sosialt engasjement har blitt en viktig del av bedrifters merkevarebygging. Pride mener DNB henger seg på regnbuebølgen, uten å være genuint opptatt av homofiles rettigheter.

Bedrifter som støtter bevegelser har ofte blitt kritisert for først å gjøre dette når bevegelsen har vunnet kampen om bred, offentlig anerkjennelse. Det bør bedrifter passe seg for, mener Peggy Simcic Brønn ved BI.
Publisert Sist oppdatert

– Markedsavdeling slenger det bare på fordi det er det man gjør i dag, sier Stein Runar Østigaard.

Han sitter i festivalstyret til Oslo Pride og reagerer på at DNB bruker regnbueflagget i markedsføringen sin. Men DNB er langt fra alene om å knytte seg til sosiale bevegelser eller kampanjer som Pride i markeds-
føringen sin.

LES MER: Pride har også blitt kritisert for å være fiendlig mot muslimer.

Subscribe for full access

Get instant access to all content

Powered by Labrador CMS