Middels karakter til norsk skolebistand

Norge med Erna Solberg i spissen satser tungt på utdanningsbistand i kriseområder. Evaluering bedømmer resultatene som middels, og kritiserer regjeringen for passiv styring.

Statsminister Erna Solberg og britenes tidligere statsminister Gordon Brown frontet tidligere i høst topptungt møte i FN i New York om global utdanning. Regjeringen får i ny rapport kritikk for passivitet og mangel på koordinering av skolebistand i kriseområder.
Publisert Sist oppdatert

En evalueringsrapport fra amerikanske The KonTerra Group peker på betydelig forbedringspotensial, hvis bare norske myndigheter tar sterkere grep.

For å få opp kvalitet og effektivitet i denne type skolebistand, etterlyser de langt bedre koordinering fra myndighetene, samt bedre evne til å systematisere og lære av den kunnskapen og erfaringen man høster.

LES MER: Vil prioritere jenter på skolebenken

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP