PR-rådgiver slakter dåpsreklame

– Nærmere alternativbevegelsens retorikk og de visuelle virkemidlene til Scientologi-bevegelsen har Den norske kirke aldri vært, mener Jarle Aabø om Aksjon dåps kinoreklame.

En far og sønn ser på stjernehimmelen i reklamefilmen for dåp i Den norske kirke.
En far og sønn ser på stjernehimmelen i reklamefilmen for dåp i Den norske kirke.
Professor i markedsøkonomi ved Norges Handelshøyskole, Magne Supphellen, mener Aksjon dåps reklame treffer målgruppen godt.
Professor i markedsøkonomi ved Norges Handelshøyskole, Magne Supphellen, mener Aksjon dåps reklame treffer målgruppen godt.
PR-rådgiver Jarle Aabø liker ikke at Den norske kirke bruker reklamespråket om en hellig handling som dåpen er.
PR-rådgiver Jarle Aabø liker ikke at Den norske kirke bruker reklamespråket om en hellig handling som dåpen er.
Publisert Sist oppdatert

Aksjon dåp har siden 2014 jobbet målrettet for å få flere til å døpe barna sine. «Siste sprell» fra kampanjen er en dåpsreklame som skal sendes i én måned på kino i Stavanger og Sandnes.

– Filmen har vært klar en stund, men kinovisningen ble initiert av at filmen «Bridget Jones baby» skal vises. Vi tror den filmen tiltrekker seg en god del av målgruppen vår som er unge kvinner. Vi ønsker å være til stede der folk er, siden de ikke kommer til oss, sier Andreas E. Eidsaa Jr., kirkeverge i Sandnes og leder for aksjonens styringsgruppe.

SE DÅPSREKLAMEN

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP