Deler juleevangeliet på YouTube

YouTube har to milliarder seere hver dag. Millioner av dem laster ned juleevangeliet i ulike digitale varianter.

Julens viktigste historie fortelles også på YouTube.
Publisert Sist oppdatert

Nettstedet YouTube er knappe fem år. De tre grunnleggerne Steve Chen, Chad Hurley og Jawed Karim laget YouTube fordi de ville dele videosnutter fra en fest med vennene sine. Men de fikk ikke sendt dem med e-post, fordi filene var for store.

YouTube handler om kunsten å dele. Dersom du skal se alle videoene som ligger ute tar det deg cirka 1000 år. Hver dag har nettstedet to milliarder seere. Ingen TV kanaler kan skilte med lignende tall.

Min favoritt er laget av Ignitermedia, et kristent videoproduksjonsselskap som har en visjon om å gi mediahjelp til kirker og menigheter over hele kloden. Ignitermedia produserer fabelaktige kortfilmer med krystallklare budskap. Filmen er tenkt brukt til evangelisering. «A social media christmas» tar utgangspunkt i at Josef og Maria har Facebooksider.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP