Merkevaren Lom

Senterparti-bygda Lom vil være plassen for folk som ønsker å skape noe nytt. Nybakt brød, for eksempel.

Ordfører Simen Bjørgen (t. h.) og gründer Morten Schakenda ­foran Bakeriet i Lom. Bjørgen har som ambisjon å hale kommunen høyere opp på gründertoppen og få slutt på vinterdvalen i mat- og reiselivsbygda i Gudbrandsdalen.
Publisert Sist oppdatert

Brunbeisete hus med 34 graders takvinkel. Omkranset av høye fjell og med et tolv meter høyt klatretårn midt i. Et bakeri over en liten foss med ei bro over. Slik kan en smaksprøve på merkevaren Lom i Gudbrandsdalen se ut. Kommunens målsetting er «gjestfri og nyskapende» og oppfordringen til omverdenen er «Kom til Lom!».

Nybakt

Sp-ordfører Simen Bjørgen sitter utenfor Bakeriet sammen med inne­haver Morten Schakenda. Bakeren er en av dem som har tatt turen til fjellkommunen. Bjørgen er glad for at en kommunal bakevje ingen ville ha er forvandlet til en nybakt næringsvirksomhet som lukter av boller og matkultur.

For å lese saken må du være abonnent

Bestill abonnement her

KJØP