Slik kan Dnk lykkes i sosiale medier
Den norske kirke satser millioner på å styrke tilstedeværelsen på sosiale medier. Tre kristne digitale hoder gir kirken sine beste tips for å lykkes.
Ingeborg Dybvig, kommunikasjonsdirektør i Dnk sier at den digitale satsingen vil vise at Dnk er aktivt tilstede der folk er.
Dorthe Karlsen
I en tid hvor mye av kommunikasjon mellom folk skjer digitalt har Den norske kirkes ambisjoner om å være til stede der folk er fått utvidet betydning. Derfor forbereder kirken nå en rekke krafttak for å styrke sin tilstedeværelse på nett og i sosiale medier.
En «Instaprest» som kan bruke plattformene Instagram og Snapchat – er en av Kirkerådets ambisjoner. Satsingen henter inspirasjon fra helsesykepleier Tale Maria Krohn Engviks Snapchat-profil Helsesista, og skal etter planen starte opp i høst.
Genuin
Bestill abonnement her
KJØP